שוק העבודה המודרני מעריך מאוד יכולות ורסטיליות של עובדים בעלי תחומי מומחיות שונים. המומחיות האישית נחשבת למפתח חשוב ופיתוחה הוא קריטי להצלחה האישית והעסקית. יחד עם זאת, יש מגוון רחב של תחומים שאפשר לפתח בהם מומחיות, בין אם מדובר בנושאים שבגזרת האחריות הישירה שלנו או בנושאים שחורגים ממנה. המומחיות מאפשרת לתרום לצוות או לארגון בדרכים חדשות ולעיתים גם שונות, באופן שמגדיל את הערך שלנו בשוק העבודה ומאפשר לנו להיות חיוניים יותר בכל פרויקט שנדרש.
"הטיפ שאני נותן לאלו שבאים להתייעץ איתי, הוא קודם כל לייצר מומחיות", מספר לנו 'מנטור לרגע' בתכנית חיבורים בעמקים, "זאת אומרת, להיות האדם הזה בצוות שפונים אליו באופן מיוחד בנושא ספציפי שנוגע לעבודה השוטפת. מה זה יכול להיות? למשל, עיצוב, כתיבה שיווקית, שרטוט או כל תחום אחר שממתג אתכם כמומחים בתוך הצוות או הארגון".
באופן טבעי, ברגע שמפתחים מומחיות עמוקה בתחום מסוים, או לכל הפחות הופכים להיות לאותו אדם שאליו כולם פונים, זה עלול להגדיל גם את היקף העבודה וליצור עומס. אך האם לצאת העלייה בתחושת הערך העצמי, ובערך הנתפס בעיניי הארגון, הדבר צפוי ליצור אצלנו גם תחושת תסכול או ניצול?
"חשוב מאוד להתמיד בבניית המומחיות ובמיתוג שלה ולהבין את הערך המוסף שהיא נותנת. גם אם בהתחלה זה עשוי להיות קצת מציק שפונים אליכם, ולפעמים אפילו להרגיש כמו ניצול, חשוב לזכור שאתם בתהליך יצירה של עוד כלי לארגז הכלים שלכם. בנוסף, לתחושתי מי מי שנותן תמיד מקבל משהו בחזרה, בין אם זה ערך, קרדיט או טובה אישית עתידית – ועל הדרך אתם גם מתמקצעים במשהו שיוכל לשרת אתכם גם בעתיד ושתוכלו להציג אותו כערך מוסף במקומות הבאים שאליהם תגיעו".